پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229093
الفباي جوانمردي يک آموزگار!/ ساخت مدرسه با هزينه شخصي به عشق شهداي مدافع حرم! +تصاوير
تاریخ انتشار : 1396/11/04 08:12:30
نمایش : 2314
خدمت صادقانه، رايحه خوش تلاش جهادي معلم جواني است که با ايثارگري در دومين سال خدمتش با صرف هزينه شخصي، دبستان دو کلاسه شهداي مدافع حرم روستاي نساکوه لردگان را احداث کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سلام لردگان هنوز هستند جواناني که هر چند در سالهاي دفاع مقدس حضور نداشتند اما روحيه ي ايثارگيري و مجاهدت، انسان هايي وارسته را تربيت کرده که همچنان دغدغه خدمت به هم نوعان را داشته و در مسير انسايت براي اعتلاي نام ايران و سرافرازي ايرانيان خود را فدا مي کنند تا راه شهامت هم چنان بر تارک انقلاب اسلامي بدرخشد .

علي تير گير، معلم 25 ساله فلارد از توابع شهرستان لردگان که دومين سال خدمت خود را در آموزش و پرورش سپري مي کند ميهمان خبرنگار سلام لردگان شد، تا از اشتياق خود براي انجام وظيفه بگويد .

اما آنچه از اوشنيده ايم فراتر از وظيفه بود و در واقع شوق او به جهاد و حماسه را بيشتر نشان مي داد که در قالب خدمت رساني به دانش آموزانش تجلي يافته بود .

دانش آموزان روستاي نساکوه لردگان هرروز براي حضور در کلاس درس بايد مسير طولاني و خطرناکي که از وسط رودخانه خروشان خرسان مي گذشت طي مي کردند و موقعي که به رود خانه مي رسيدند با استفاده از سيم بکسل عرض رودخانه را طي نمايند تا الفباي زندگي را با عبور از خطرات فراگيرند و دل هاي مضطرب پدران و مادراني که در انتظار فرزند عزيزشان به ثانيه هاي سخت دلواپسي سپرده مي شد تا شامگاهان به سلامي ديگر از جگر گوشته خود آرام شوند .

خبرنگار در ابتداي اين گفت و شنود صميمانه از او مي خواهد تا ابتدا از خودش بگويد: آقاي معلم لب به سخن مي گشايد، متولد 1371  هستم که دوران تحصيلي ابتدايي و راهنمايي را در مدارس بخش فلارد طي کردم و براي ادامه تحصيل در مقطع متوسطه سختي راه را به جان خريدم و در شهرستان بروجن دوره دبيرستان را به پايان رساندم .

پس از آن در دانشگاه فرهنگيان شهيد رجايي فرخشهر راه يافتم و پس از فراغت از تحصيل به صورت داوطلبانه متقاضي خدمت در مناطق عشايري شهرستان لردگان شدم و از آنجايي که درخانواده اي فرهنگي زندگي مي کنم با آگاهي از وضعيت فرهگيان به طور رسمي از سال 95 قدم در سنگر تعليم و تربيت گذاشتم .

وي انگيزه خدمت در آموزش و پرورش را با زيبايي هاي معنويت مي آرايد و کمک به دانش آموزان بي بضاعت براي قرار گرفتن در مسير پيشرفت را هدف خود ميداند و مي گويد: من از بي نوايي ندارم غمي      غم بي نوايان رخم زد کرد
 

دولت براي تحقق اهداف آموزش و پرورش بستر و زير ساخت هاي لازم را مهيا نمايد

تيرگير گفت: آموزش در کنار تربيت مفهوم و اعتبار پيدا مي کند و وظيفه اصلي من و همه همکارانم اين است که مفاهيم آموزش که زير بناي تربيت و اخلاق آن توجه ويژه داشته باشيم؛ اما دولت نيز بايد براي تحقق اين اهداف بستر و زير ساخت هاي لازم را مهيا نمايد .

ازعلي از تلخي هاي زندگي پرسيديم با کمي تأمل گفت: زندگي فراز و نشيب هاي زيادي دارد ولي براي يک نوجوان دبيرستاني دل کندن از خانواده و حضور در غربت واقعاً سخت است دوران تحصيل من در شهرستان بروجن دور از خانواده، پدر و مادرم برايم سخت و نفس گير بود .

او از تلاش و همت خود در دوران جواني هم اين طور مي گويد: در دوران تحصيلي هميشه سعي مي کردم در اوقات فراغت و ايام تعطيلات تابستان مخارج تحصيلي خودم را تأمين نمايم تا کمکي براي اقتصاد خانواده باشم .

تيرگير در ادامه گفت: پس از فراغت از تحصيل در دانشگاه فرهنگيان مأمور خدمت در يکي از مدارس دور دست در روستاي دره روآب پشت کوه ميلاس از توابع شهرستان لردگان شدم و براي اولين تجربه کاري در مدرسه اي 6 کلاسه با 12 دانش آموز مشغول به کار شدم، مدرسه اي بود با کوهي از مشکلات و سختي ها ازوضعيت نامناسب فضاي آموزشي گرفته تا مسائل بهداشتي و فرهنگي که باعث شد عزم خود را جزم کنم تا در کنار دانش آموزان و مردم روستا مرحم مشکلات آنها باشيم و مشکلات ديگران را سختي هاي خود بدانم .
به همين دليل در اولين اقدام باهزينه شخصي محوطه اين مدرسه کوچک را آسفالت کردم، حياط آن را سامان دادم و با فراهم نمودن امکانات تفريحي و وسايل بازي توانسم لبخند را برلبان کودکان معصوم اين منطقه محروم هديه کنم تا خاطره اي زيبا به عنوان يادگار اولين سال کاري در دفتر خاطرات خدمتم ثبت کنم .

در دوران تحصيل در دانشگاه نيز در قالب اردوي جهادي دانشجويي در مناطق محروم کوهرنگ خدمت رساني مي کردم .
از ديگر افتخارات من که هيچ گاه از قاموس خاطراتم پاک نخواهد شد رويايي بود که به حقيقت پيوست، ديدار با مراد و مقتداي دل مقام معظم رهبري بود که توفيق شد تا همراه جمعي ازدانشجويان و فرهنگيان از شراب وصال يار سيراب گرديم .

اين نيک انديش فعال در عرصه تعليم و تربيت مي گويد: دانش آموزانم در روستاي نساکوه مجبور بودند هر روز مسير خطرناک رودخانه خرسان را با استفاده از سيم بکسل طي نمايند تا به مدرسه برسند، به همين دليل تصميم گرفتم با صرف هزينه شخصي 18 ميليون تومان يک مدرسه 2 کلاسه به نام شهداي مدافع حرم احداث نمايم و از طريق پيگيري و مشارکت ادارات ديگر توانستيم جاده دسترسي به اين روستا به مفاسد 4 کيلومتر احداث نمايم، همچنين براي عبور مردم روستا از رودخانه خرسان موفق شديم گهواره اي امن تهيه کنم تا خطرات عبور از آن به حداقل برسد .


 
وي افزود: با عشق به خدمت توانستم اقلامي مثل کفش، لباس فرم مدرسه و لوازم التحرير براي دانش آموزان بي بضاعت فراهم کنم تا شکوفه هاي اميد در دل نگران اين کودکان معصوم جوانه بزند .

تير گير ادامه داد: يکي از دغدغه هاي من خانواده هاي دانش آموزان بي بضاعت بودند که توانستم با تلاش و پيگيري اقلام مورد نياز آنان مثل تلويزيون، فرش و ... تأمين نمايم .

کودکان، معصوميت مقدسي دارند که از کار کردن با آنها به وجد مي آيم
معلم روستاي نساکوه از حس معلمي و کارکردن با دانش آموزان گفت: اين کودکان، معصوميت مقدسي دارند که از کار کردن با آنها به وجد مي آيم چون اگر من به عنوان يک معلم بتوانم استعدادهاي آنها را در مسير درست زندگي هدايت کنم خدمت بزرگي به جامعه و آينده سازان کردم .
 
علي تيرگير، با اين اينکه براي پرورش صحيح دانش آموزان نياز به مديران و معلمان با انگيزه داريم افزود: معلمان، قشر دلسوز و زحمتکش هستند که با مشکلات معيشتي زيادي روبرو هستند و مي طلبد تا دولت و وزارت آموزش و پرورش با برنامه ريزي اصولي به اين قشر عظيم فرهنگي توجه زيادتري داشته باشند. چرا که اگر به آن ظرفيت بزرگ علمي و فرهنگي به صورت دقيق توجه شود قطعاً هزينه هاي کمتري در بخش هاي مربوط به کنترل جرائم، نگهداري از زندانان و بازپروري معتادان پراخت مي شود، چرا که آموزش و پرورش منطقي، مسير را براي بذهکاري و انحراف جامعه مسدود مي کند .

رسيدگي  به وضعيت آموزش و پرورش در همه ي بخش ها بايد اولويت بندي شود
اين معلم جوان، با اشاره به اينکه در رسيدگي  به وضعيت آموزش و پرورش در همه ي بخش ها بايد اولويت بندي کرد گفت: مسئولين بايد به دانش آموزان و مناطق محروم توجه ويژه داشته باشند به فکر حل مشکلات مردم در اين حوزه باشند و چه بسا استعدادهاي درخشان فراواني که فقط به خاطر ضعف امکانات و نبود زير ساخت ترک تحصيل کرده و از کسب دانش محروم مي شوند .

علي تيرگير در پاسخ به سوال خبرنگار سلام لردگان مبني براينکه اگر يک روزي وزير آموزش و پرورش شد چه موضوعي را در اولويت برنامه هاي کاري خود قرار خواهد داد گفت:  دو موضوع براي من به عنوان وزير آموزش و پرورش در اولويت خواهد بود، اول بازگرداندن معلم ها به جايگاه واقعي اجتماعي خود و حل مشکلات آنان و سپس کاربردي کردن آموزش در اين وزارت خانه که برنامه ريزي اساسي و اصولي نياز دارد .
 





 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html